Per 1 januari 2009 gaat Bureau DDS verder als GGMD voor Doven en Slechthorenden met uitgebreid dienstenpakket.

GGMD kan helpen bij problemen die doven tegenkomen in onze maatschappij. Communicatie is erg belangrijk, wie niet goed hoort, kan veel informatie missen. Dat maakt het lastig om het werk goed uit te voeren of een opleiding met succes af te ronden.

GGMD biedt bijvoorbeeld loopbaan begeleiding, waarbij ze zowel helpen bij het zoeken naar een baan als bij het behouden van een baan. Communicatie met collega’s, bazen en chefs wordt ook ondersteund.

detail informatie over GGMD

Hieronder vind je meer informatie over GGMD, naar aanleiding van vragen die klinktprima aan verschillende re-integratie bureau’s heeft gesteld

algemeen
welke soorten dienstverlening levert u? Naast jobcoaching bieden wij ook Maatschappelijk werk, Woonbegeleiding, Opvoedingsondersteuning, Geestelijke Gezondheidszorg
in welke regio’s? In heel Nederland
hoeveel medewerkers voor doven en slechthorenden? al onze medewerkers; wij zijn gespecialiseerd in zorg en dienstverlening aan doven en slechthorenden
hoeveel dove of slechthorende clienten heeft u op dit moment? circa 1000 cliënten
heeft u ook dove/slechthorende collega’s in dienst? wat zijn hun taken? in onze organisatie werken dove en slechthorende in vrijwel alle functies: loopbaanbegeleider, woonbegeleider, maatschappelijk werker, opvoedtrainer, psycholoog, sociaal psychiatrisch verpleegkundige, communicatiedocenten, trainer en administratief medewerker
Jobcoaching voor doven en slechthorenden
heeft u een standaard aanpak voor het begeleiden naar werk? hoe ziet dat proces eruit? Wij volgen het jobcoach-protocol van het UWV: aanmeldgesprek, intake, onderzoek & analyse, ondersteuning-advies-begeleiding.
welke specifieke problemen komen vaak voor rondom het aan het werk krijgen en blijven van doven/slechthorenden? Werk krijgen: Communicatieproblemen, onduidelijkheid m.b.t. arbeidsmogelijkheden, grote afstand tot de arbeidsmarkt, vooroordelen werkgever, onbekendheid met voorzieningen, onzekerheid over belastbaarheid.

Werk houden: Communicatieproblemen, arbeidsconflicten, reorganisatie, verandering in belastbaarheid, verzwaring van de functie, onbegrip.

hoe reageren werkgevers doorgaans bij een (mogelijk) nieuwe doven/slechthorende werknemer? Afwachtend, bedachtzaam. Hebben vaak veel vragen en zien vooral blokkades.
zijn er specifieke branches of banen waar veel doven door u geplaatst (kunnen) worden? Afhankelijk van opleidingsniveau/ervaring/ambitie van cliënt.
heeft u specifieke tips voor doven/slechthorenden die op zoek zijn naar werk?
  • Probeer zoveel mogelijk (met hulp) uit te zoeken wat je WEL kan.
  • Wees realistisch in wat je kunt bereiken.
  • Bedenk zelf alternatieven, hulpmiddelen en oplossingen voor waar je tegenaan kunt lopen op het werk.
  • Probeer jezelf zo positief mogelijk te presenteren en te ‘verkopen’.
hoe lang duurt het gemiddeld om iemand aan een (nieuwe) baan te krijgen? 10 – 12 maanden

http://www.ggmd.nl/